האימובילייזר ברכב

האימובילייזר ברכב

כיצד למנוע שחיקה מיותרת של האימובילייזר ברכב

אספנו עבורכם את כל המידע המקיף בנושא , האימובילייזר ברכב בימינו, ברוב הרכבים נמצא מכשיר קודן המכונה גם – קודן.

זוהי למעשה מערכת מחשב קטנה, מבוססת קוד, ברגע הנעת המכונית ומכאן שמה וזה מקור השם.

לקודן, אין כפתור כיבוי לא מצויד בכפתור נפוץ.

האפשרות הטובה ביותר היא איתחול אימובילייזר המכונית.

יש המעדיפים לנתק את הסוללה, בכדי כדי לטפל בבעיה באופן זה.

אדם שאינו איש מקצוע בחשמל לרכב וכלי הרכב שברשותו לא מתחילה את פעולת ההנעה, יוכל לחשוב, כי הבעיה חמורה, על אף שבפועל שורש הבעיה מגיע הקודנית של כלי הרכב.

עדיף, לא לנסות ולהתעסק באימובילייזר של המכונית, כי אם עדיף  להביא את הבעיה מומחה השולט בנושא שנים רבות.

כדאי לזכור שאם שכחתם את המספר לקודנית של כלי הרכב ובחנתם חיבור של מספרים מספר פעמים – בד"כ 3 פעמים ולא הצלחתם להתחיל את פעולת המנוע, הקודן יתנתק ובמקרה כזה תאלצו לפנות לבעל מקצוע, שיגש לפעול למענכם כיוונון קודן לרכב.

אם אינכם מנוסים מאד את מערכת האימובילייזר, כל ניסוי מכיוונכם להפעיל את הרכב כאשר אתם "משחקים" במוצר, רק תשפיע לרעה עבורכם מצב קשה בהרבה.

האימובילייזר ברכב
האימובילייזר ברכב

קודן עקשן ניתן לתיקון! אם הקודן לא התאפס יש מה לעשות

קודנית מקולקלת, עלול להראות על קלקול במערכת החשמלית ולכן, חשמלאי רכב בחולון, יוכל לתת דיאגנוזה למהות הבעיה.

יש לקיים דיאגנוסטיקה עמוקה למערכת החשמל ברכבכם, על מנת להעריך, אם אכן קיימת בעיה במערכת החשמל או שאולי באימובילייזר שאינו מגיב ויש לתקנו או לשנות אותו בשל בלאי של שנים בכל עת יהיה זה נבון להקשיב להנחיות מדויקות מאיש מקצוע בתחום חשמל הרכב, אודות הפעלה נכונה של הקודן על מנת להימנע לבעיות בעתיד.

גרים בעיר חולון והסביבה צריכים לבצע תיקון דלתות תוכלו לקרוא את המאמר המקיף בנושא תיקון דלתות מקצועי בחולון

האימובילייזר ברכב – איך למנוע תקלות בקודן

דיאגנוזה של בעיות באימובילייזר של המכונית, ובמערכת ההנעה באופן כללי, יתבצע באמצעות מי שמכיר את התחום על בוריו.

במצב בו הקודנית אינו תקין, למרות ש התבצע בו תיקון קודנית רכב, יש לוודא שלא זלגו מים לאימבולייזר, או קצר חשמלי שנוצר בו.

השחיקה של האימובילייזר, קורית משחיקה טבעית.

המוצא הנכון: הפרדת האימובילייזר, החלפת קודנית בלויה בחדשה, או נטרול המערכת…

בגלל שקודן הרכב קשור למערכת החשמלית, כל מעשה לא נכונה מצדם, יכול לפגוע בכלל המערכת.

חשוב לדעת, שקודנית פגומה, עלול לחולל בשבילנו קושי בהצתת המכונית, בקטעים שלא ציפינו להם.

בארועים שכאלה, ישנן שתי דרכים – הראשית לזמן גרר שיוביל את המכונית עד אל מוסך בחולון הבקיא בחשמלאות רכב והאפשרות השנייה לזמן מומחה שיגיע עד למקום שבו הרכב נמצא.

איש המקצוע, יידע לפעול למענכם ניתוק וחיבור האימובילייזר ויש לשער שהתקלה תסודר.

 

מי שלא טורח לתחזק את חיישני הרכב מסכן חיים

ישנם מקרים שכיחים שהסנסורים לא עובדים כיוון ש די פשוטה – נאסף בהם אבק וחול הפתרון הפשוט ביותר לרחוץ אותם לעיתים עם סחבה ומעט מיים.

במידה ונראה לכם שהסנסורים תקולים, בידקו לגשת לחפץ כל שהוא האזינו מקרוב כדי לשמוע שהזמזם עובד.

אם קיימתם ועדיין הסנסורים לא עובדים, יש למצוא שנותן שירותי תיקון סנסורים.

ניתן למצוא נקודות מכירה למשל חנויות שמתמחות בחלקים לרכבים, שבהם יוכלו לסדר את חיישני הרוורס ובמידה והמצב לא ניתן לפתרון, צריך להמיר את הגלאים בחדשים.

חלון חשמלי שנשבר – משבר או הזדמנות?

חשוב להבין, שמחיר תיקון חלונות חשמליים לרכב נקבע לאופי הבעיה, כגון, במידה ואותה בעיה
גורמת לבעיה בחלונות המכונית האחרים, המחיר עלול להיות גבוה יותר, לעומת אותה בעיה לחלון בודד. 

במקרה ו עוסקים בצורך להחליף את כל מערכת החלונות החשמליים, הערכת המחיר יהיה גבוה,
אבל תיקון המנגנון תיעשה, רק כאשר מוודאים שזו הדרך היחידה עקב הבלאי של המערכת.

צריך לרענן את החלונות החשמליים, כדי פתיחתם וסגירתם ללא קושי.

במידה מפעילים במערכת הקירור במכונית ואתם לא מורגלים לפתוח יותר מדי את החלונות של הרכב עדיף היא להפעיל אותם, לכל היותר אחת לשבעה ימים.

אי שימוש של חלונות החשמל, יכול לגרום לצבירת חול ולהוות להם לא לזוז ועלול כמובן להביא למצב של תיקון החלון החשמלי של הרכב שזו אכן עלויות יקרות של תיקון, אם אפשר שהיה לבטל את הדבר…